Thursday 4 April 2013

Doa Ibu Untuk Mu Di Dalam

بسم الله الرحمن الرحيم

Saya rasa saya dah tunggu "dia" lama. Jadi saya rasa trauma. Saya takut. Kalau2 "dia" tak jadi, kalau2 "dia" pergi.

Ya Allah, pinjamkanku kekuatan-Mu, kesabaran-Mu. Tabahkan ku. Moga aku menjadi hamba-Mu yang redha.

Anak ibu,
Ibu sayang sgt-sgt kat kamu. Duk kat dalam sihat2 ye sayang. Ibu jaga kamu baik2 nie. Jangan tinggal ibu ye. "_"

Doa Ibu untuk Mu, Anakku.


بسم الله الرحمن الرحيم

" Ya Allah, peliharakanlah anakku selama ia berada di dalam perutku dan sihatkanlah dia, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhanMu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit.

Ya Allah, rupakanlah dia yang ada diperutku dengan rupa yang baikdan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepadaMu dan kepada rasulMu.

Ya Allah, keluarkanlah dia dari perutku dengan mudah dan selamat.

Ya Allah, jadikanlah dia sihat dan sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal.

Ya Allah, panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al Quran dan Hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW dan segala puji bagi Tuhan semesta alam."
أمين يا رب العلمين

Hamba-Mu ini lemah Ya Allah, hanya engkau tempat aku mengadu, tempat aku memohon pertolongan.
--Tiada daya dan upaya kecuali denganMu Ya Allah--

*eyes tearing up*
Image Credit To : Google 




2 comments: